Zona Prohibida
Premi Ramon Muntaner 2013
La Daia i la seva germana bessona, l’Inge, estan internes en una escola isolada al mig de les muntanyes amb un centenar de noies més sense tenir contacte amb cap adult. L’escola, totalment automatitzada i amb professors que no són reals sinó hologrames, oculta a les noies durant anys per procurar que siguin la primera generació d’humans que sobreviuen als efectes d’una gran pandèmia.
Inesperadament, una catàstrofe natural inutilitza l’escola i obliga a les noies a marxar i buscar refugi seguint un missatge d’emergència comunicat per les màquines. És el moment d’enfrontar-se al món real, al món després de la pandèmia, on la violència és una forma de vida i res és el que sembla.
La decisió d'en Viggo
En contra del que es pensaven, la Daia i l’Inge, i el centenar de noies que les acompanyen, no són les úniques supervivents de la gran pandèmia. El miratge de les Cinc Comunitats ha caigut i el món està dividit en diferents bàndols. Tots tenen un únic objectiu: caminar cap al nord fins a les ciutats lliures de la zona prohibida. La Daia i l’Inge, però, han patit els estralls de la guerra i ja no són les mateixes, i en Viggo tampoc...
L'esquelet de la balena
Premi Ramon Muntaner 1986
Aquesta novel·la, publicada el 1986, és en realitat la primera de la sèrie. Va ser aleshores quan vaig començar a crear aquest món d'escoles automatitzades, sense pares ni professors. Un món de memòries i hologrames. Un món que aleshores era més tendre i nostàlgic, i que en les noves versions de Zona Prohibida i La decisió d'en Viggo s'ha anat tornant més dur més actiu, més agressiu...
Sinopsi: L'únic món que coneixen els alumnes és l'escola i els seus voltants.
L'únic contacte possible amb l'exterior és el telèfon. Tot està programat: les
classes, els àpats, les dutxes, els jocs, la lectura. Els professors són
holografies. Però uns fets casuals porten uns quants nois a descobrir i
entendre per quins mecanismes funciona l'escola i, alhora, a entrar en contacte
amb un grup de noies d'una escola no gaire distant. Aleshores la rutina es
trenca i tot es complica. A poc a poc, aquests nois i noies -tots ells adolescents-
viuen el naixement de l'amistat i, a mesura que se senten créixer, el de
l'amor. Més tard descobreixen un món hostil i brutal, el de la gent gran.¿Per
què han estat reclosos en escoles aïllades? ¿Per què els seus pares ho van
acceptar? ¿De quin perill volien salvar-los?